24 Ιανουαρίου, 2014

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014 Αυστηρές κυρώσεις με το νέο νόμο για τα ανασφάλιστα οχήματα - Εντατικοί έλεγχοι σε ολόκληρη την Κρήτη

Περισσότερα από 35 χιλιάδες είναι τα ανασφάλιστα οχήματα που κυκλοφορούν στην Κρήτη, επί συνόλου 510 χιλιάδων περίπου κυκλοφορούντων οχημάτων, όλων των κατηγοριών. Οι οικονομικές συνθήκες έχουν οδηγήσει χιλιάδες κρητικούς σε δυσκολία να...
ανταποκριθούν σε αυτήν την βασική ανάγκη, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν με τσουχτερά πρόστιμα.

Μάλιστα, τη διαδικασία αναζήτησης των ανασφάλιστων οχημάτων ξεκινάει εκ νέου το υπουργείο Οικονομικών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, προσδιορίζει τον αριθμό τους σε όλη την Ελλάδα στις 800.000 περίπου, μεταξύ των οποίων οι 250.000 είναι ανασφάλιστα Ι.Χ.

Η επικαιροποίηση των διαφορετικών αρχείων που τηρούνται από τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, αλλά και από την Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, φαίνεται ότι λύνει τα χέρια του υπουργείου Οικονομικών για την ενεργοποίηση του νόμου, που προβλέπει υψηλά πρόστιμα έως και 1.000 ευρώ για τα ανασφάλιστα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα έχει ήδη απασχολήσει τον γενικό γραμματέα Εσόδων, Χάρη Θεοχάρη, ο οποίος έχει δώσει εντολή για την αξιόπιστη ταυτοποίηση των αρχείων και την ενεργοποίηση του νόμου.

Ο οριστικός προσδιορισμός αναμένεται άμεσα, με την οριστικοποίηση και της λίστας όσων πλήρωσαν τα τέλη κυκλοφορίας για το 2014 και αυτών που παρέδωσαν πινακίδες. Σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία που έχει επεξεργαστεί το υπουργείο, 5,5 εκατομμύρια κάτοχοι αυτοκινήτων προσήλθαν στα τέλη του 2013 για να προμηθευτούν το σήμα, αριθμός που αν επαληθευθεί, εμφανίζει σημαντική μείωση σε σχέση με την περυσινή εκκαθάριση, όταν ο αριθμός των κατόχων αυτοκινήτων που είχε προμηθευτεί το σήμα είχε φτάσει τα 6 εκατομμύρια.

Η μείωση ερμηνεύεται εν μέρει από το γεγονός ότι αρκετοί ήταν αυτοί που παρέδωσαν πέρυσι πινακίδες, οι οποίοι, ωστόσο, δεν ξεπερνούν τις 200.000. Στο νούμερο των 5,5 εκατομμυρίων που σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία φέρονται να προμηθεύτηκαν το τέλος κυκλοφορίας για το 2014, δεν περιλαμβάνονται τα μικρά δίκυκλα κάτω των 50 κυβικών και ορισμένες ειδικές κατηγορίες οχημάτων, όπως είναι τα αγροτικά οχήματα και τα μηχανήματα έργων, τα οποία δεν είναι υποχρεωμένα να προμηθεύονται το ειδικό σήμα. Με βάση στοιχεία προηγούμενων ετών, πρόκειται για 400.000 οχήματα και ο συνυπολογισμός τους ανεβάζει τον συνολικό αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν στα 5,9 - 6 εκατομμύρια.

ΤΣΟΥΧΤΕΡΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΑΡΑΒΑΤΕΣ

Ο νέος νόμος προβλέπει σκληρές διοικητικές και ποινικές κυρώσεις για τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων πινακίδων. Μάλιστα, πέραν του προστίμου των 500 ευρώ για τα Ι.Χ. και των 250 ευρώ για τις μηχανές, σε περίπτωση που ο τροχονόμος βεβαιώσει την σχετική παράβαση, εάν ένα ανασφάλιστο Ι.Χ. εμπλακεί σε τροχαίο ατύχημα – ανεξάρτητα αν ο οδηγός έχει υπαιτιότητα ή όχι – αφαιρούνται οι πινακίδες και η άδεια κυκλοφορίας από τον οδηγό για 24 μήνες!

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος Νόμος προβλέπει τις εξής κυρώσεις:

A. Διοικητικές κυρώσεις
• Αφαίρεση των πινακίδων, της άδειας ικανότητας του οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας για 10 μέρες
• Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για 3 χρόνια, σε περίπτωση υποτροπής
• Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, €500 για τα επιβατικά και €250 για τα δίκυκλα

B. Ποινικές κυρώσεις
• Φυλάκιση από 2 μήνες μέχρι 1 χρόνο και
• Χρηματική ποινή μέχρι €3.000
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ταυτοποίησης των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος, θα σταλεί από τη Γ.Γ.Π.Σ., σε κάθε ιδιοκτήτη ανασφάλιστου ειδοποιητήριο για:
• να ασφαλιστεί μέσα σε 8 μέρες ή να δώσει εξηγήσεις
• να πληρώσει παράβολο €250 για να ασφαλιστεί
Αν ο ιδιοκτήτης δεν κάνει τα παραπάνω, θα του επιβληθεί νέο πρόστιμο €500, καθώς και οι παραπάνω διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.

ΕΝΤΑΤΙΚΟΙ ΕΛΕΓΧΟΙ ΑΠΟ ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΡΟΧΑΙΑΣ

Περισσότερες από 1100 παραβάσεις σε οδηγούς ανασφάλιστων οχημάτων βεβαίωσαν το 2013 οι τροχονόμοι του τμήματος τροχαίας του ΒΟΑΚ, σε ολόκληρη την Κρήτη. Σε ένα βαθμό, το νούμερο αυτό μειώνεται από το γεγονός ότι οι κάτοχοι ασφάλειας την προσκομίζουν στην υπηρεσία, εάν έτυχε να τους βεβαιωθεί η παράβαση και να μην υπήρχε το αποδεικτικό την ώρα του ελέγχου, ωστόσο εξακολουθεί να αποδεικνύει ότι το πρόβλημα των ανασφάλιστων οχημάτων είναι πολύ μεγάλο. Το 2012 οι βεβαιώσεις παραβάσεων στον ΒΟΑΚ ξεπέρασαν τις 2000.

Επιπλέον, το Τμήμα Τροχαίας Ρεθύμνου βεβαίωσε 543 παραβάσεις για ανασφάλιστα οχήματα το 2012 και 571 παραβάσεις το 2013.

Σύμφωνα με τον διευθυντή της ΕΛΠΑ Κρήτης, Γιάννη Λιονάκη, το να κυκλοφορεί ένα ανασφάλιστο όχημα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο, γι’ αυτό και οι οδηγοί – ιδιοκτήτες οχημάτων πρέπει να φροντίζουν να ανταποκρίνονται άμεσα και έγκαιρα σε αυτήν την υποχρέωσή τους. Ωστόσο, ο ίδιος δεν έκρυψε πως η υπάρχουσα οικονομική κατάσταση, αλλά και η αλλαγή των δεδομένων από τις ασφαλιστικές εταιρείες δημιουργούν επιπλέον πρόβλημα στους πολίτες, που καλούνται ουσιαστικά να «προπληρώσουν» την ασφάλεια τους, αφού πια δεν δίνεται το χρονικό περιθώριο ενός μήνα για να πληρωθεί η ασφάλεια από τη στιγμή που εκδίδεται.

«Μέχρι σήμερα, τύπωνες και πλήρωνες, δηλαδή είχες περιθώριο κάποιων ημερών για να πληρώσεις την ασφάλεια σου. Πλέον, για να διασφαλίσουν τα χρήματα τους οι ασφαλιστικές εταιρείες, πρέπει μερικές ημέρες πριν τη λήξη της ασφάλειας να την πληρώσεις και στη συνέχεια τυπώνεται το έντυπο, δηλαδή τώρα πρώτα πληρώνεις και μετά τυπώνεις», σημείωσε ο κ. Λιονάκης, επαναλαμβάνοντας πως εάν δεν πληρωθεί εγκαίρως, δηλαδή μέχρι τη λήξη της η ασφάλεια, τότε την επόμενη κιόλας ημέρα το όχημα θεωρείται ανασφάλιστο.
goodnet.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ο κεραμιδόγατος δεν υιοθετεί τα άρθρα και το περιεχόμενο τους που προέρχονται από άλλα blog και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οιασδήποτε φύσεως ευθύνη.

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More